Söker jobb.

 
Hade helt glömt bort hur påfrestande, småklurigt och spännande det är att knåpa ihop CV och personliga brev. Varje ansökan är unik för varje enskilt jobb, så det tar sin tid att få till det. Men nu är det gjort och jag har sökt ett gäng jobb och får hålla lite tummar att samtalen börjar trilla in snart. (Hoppas, hoppas.) Drömmen hade ju varit ett heltidsjobb, må-fre, 08-17. Det hade passat så bra för Majas del eftersom Jocke också har de tiderna. Som det är nu när jag jobbar inom äldreomsorgen så blir det hattigt med arbetstiderna och det är både dagar, kvällar och helger. Men jag ska inte klaga! Ett jobb är bättre än inget. Absolut!
 
Idag ska jag på en intervju kl 10:00, sedan bär det iväg in till stan för att kika på lite födelsedagspresenter till Maja innan jag börjar jobba 13:00. 
 
Såå, vi hörs väl under dagen hörrni! Ha det gott i solen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0