Uteplatsen/altanen.

Idag började projekt: Altan. Pappa var här i morse och vit har mätt ytan och börjat gräva där plintarna ska sitta. Själva trädäcket har vi bestämt ungefär hur det ska se ut och även insynsskydden/skärmarna.

Som skärmarna på bilderna vill jag ha. Vita. Men vi kommer nog att bygga dem själv, eftersom de jag sett på byggvaruhusen verkar vara i så dålig kvalitét. Sen så får man det ju precis som man vill ha om man bygger själv!


Ska gå ut och ta lite kort sen så får ni se hur vi börjat. Det svåraste valet, tycker jag i alla fall, är valet av utemöbler. På framsidan är det lämpligt med en matgrupp eftersom solen ligger där från eftermiddagen till den går ner och man sitter gärna i kvällsolen när man äter ute osv. I alla fall jag! Men på baksidan vet jag inte hur man ska göra. Solsängar blir det ju, men ska man ha loungemöblemang eller vad ska man ha? Vi har inte bestämt! Hittade lite fint som jag tänkte använda som inspiration. Möbelgruppen jag hittat till framsidan som jag vill ha kostar runt 25.000 så jag får nog tänka om lite. Höhö.


Något i stil med denna känns bra. Gillar ju vitt. Vitt, vitt, vitt.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0