Stranger.

Puh! Har legat i som attan hela dagen. Började med att hänga på låset på Barnens Hus. (Vilket skitställe alltså. Förlåt, men sämre service får man ju leta efter.)

Jag och Maja kom dit, till babyavdelningen, och jag gick runt och letade länge efter ett insektsnät till vagnen. Hittade inget. Hittade ingen personal heller. Fan. Gick till kassorna och frågade om de hade någon som jobbade på den avdelningen. "Gå dit och kolla igen, det borde vara någon där". Just det ja, hittade en prao-elev som stod och gömde sig i ett hörn och hon guidade vidare mig till en kvinna som slutligen "erkände" att hon jobbade där. "Har ni insektsnät till vagnar?" frågade jag. "Nä, de är slut. Tog slut igår." Säger hon i ett enfaldigt tonläge. "Jaha, har ni beställt nya och när kommer de i så fall?" frågade jag. "Nä." säger hon. Jag kände att jag blev irriterad och avslutar konversationen med "Vet du vad, skit i det då. Jag åker någon annanstans."

Usch, hennes dag hade just börjat. Stackars övriga kunder som kom. Efter Barnens Hus åkte vi vidare till Babyproffsen. Där gullade de med Maja och tyckte att hon blivit så stor sedan sist. De kom ihåg mig! Och bra service. Så fr.o.m nu så handlar jag och Maja bara på Babyproffsen. Så det så!

Sedan bar det av till H&M och Apoteket på Ersboda. Där blev det 2 par shorts till Maja, en bikiniöverdel till mig, en långärmad tröja till mig och ett linne till mig. På Apoteket inhandlades solskyddscréme till Maja. Jeei. Nu är vi kittade innan Turkiet! Ska lägga upp bilder imorgon så får ni se vad fint vi handlade.

Efter allt handlande så blev det lunch och Maja åkte med mig till Universitetet på mötet. SUPERDUKTIG var hon vår tjej. Inget gnäll eller någonting. Och väl efter mötet så hämtade vi pappa Joakim och åkte till hans mamma och blev bjudna på brakmiddag! Nu ligger jag i soffan och har just avslutat senaste avsnittet av Grey's Anatomy. Ska snart hoppa i säng och drömma sött!

Hoppas ni haft en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Zalina - Olivias mamma

Jag gillar inte heller barnens hus babyavdelning, sämre får man ju leta efter...

2011-05-19 @ 07:09:50
URL: http://zaliina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0