Åååh.

Jag är så less. Trodde att ledighete hade börjat men i själva verket så var det ARBETSBÖRDAN och ADMINISTRATION som tagit vid. Försäkringskassan kan ordagrant dra åt helvetee. Skickade in alla löneuppgifter i Maj FÖRRA ÅRET och begärde föräldradagarna i början på April i år. Jag köper att de har mycket att göra, men handläggningstiden, enligt dem själva, ska inte överstiga 30 dagar. Nu har det gått mer än 90 och kärringarna som handlägger ärendet är på SEMESTER. Hur kommer man åt dem?! Det går inte. De är untouchable och de behöver inte ta något ansvar överhuvudtaget verkar det som. Man kan inte bli annat än ledsen och besviken på hur samhället fungerar idag.

Jag köper hanteringen av diverse ärenden om man är oärlig, skickar in felaktiga uppgifter osv osv, men jag har ju bara begärt mina föräldradagar och underlaget har de fått serverat på silverfat för ETT ÅR SEDAN. Att det ska ta nästan 100 dagar att skicka hem ett beslut till mig känns lite sådär måste jag erkänna. Jag har i alla fall sagt till dem (efter typ tio samtal på fem dagar) att jag förväntar mig 1:a utbetalningen den 25:e denna månad och att det är deras problem hur de löser det, inte mitt. Jag vill bara ha mina pengar.



Kommentarer
Postat av: Nina

You go girl!!! :) Jävla skitmyndigheter som sällan fungerar som de ska! :(

2011-06-18 @ 11:47:47
Postat av: Nina

You go girl!!! :) Jävla skitmyndigheter som sällan fungerar som de ska! :(

2011-06-18 @ 11:47:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0