Paniktips för dig som färgat håret- och det blev helfel!

Ta det lugnt, det här fixar vi!

  • Gult är fult - enligt vissa, men innan du färgar vidare och riskerar att förstöra håret ännu mer så prova med ett silverschampo! Det tar bort de allra gulaste tonerna och kan fixa till även den mest kycklinggula hårfärgen. (Jag använder John Frieda's Colour Renew schampo + balsam.)

  • Blev det som var tänkt brunt svart? Om du är nyfärgad, lägg i en inpackning i ca 15min, det brukar ta bort lite av den överflödiga färgen. Annars kan du åka och köpa ett billigt "dåligt" schampo, det brukar också ta bort det svartaste. I värsta fall kanske du får lägga i lite ljusare slingor, men gå då till en frisör så att det blir rätt denna gång. (Waterclouds Ice Hair Mask är jättebra!)

  • Från blond till brunett? För att inte riskera att håret kommer skifta i grön/brunt är det bra om du lägger i en toning som färgar håret kopparrött innan du slutligen färgar brunt.
Hoppas ni räddar upp håret och kan torka tårarna! Men glöm inte att du faktiskt lärt dig något av detta, tyvärr kanske det blev den hårda vägen, och tro mig, jag vet hur det känns!
KRAM.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0