Lite tips.

Tänkte börja ge er lite skönhetstips då och då, inte för att ni är fula eller så, men det är ett stort intresse jag har och varför inte dela med sig av något man tycker är intressant!
Dagens lektion: Håret.


Matt eller glansigt, vått eller torrt. Det gäller att styla med rätt produkter för att få ett önskat resultat.
SPRAY: en bra hårspray fixerar din frisyr till ett hållbart resultat. Sprayerna finns i olika "styrkor" så läs på förpackningen för att hitta rätt styrka till din frisyr. (Jag själv använder Björn Axén Hairspray megafix.)
MOUSSE: föna en rak frisyr eller forma lockarna. Moussen ger dig stadga och ett formbart hår. Applicera medan håret är fuktigt och föna sedan till önskad frisyr. Använd sedan sprayen för att få en hållbar frisyr. Applicera inte i vått hår och låt det självtorka, då ser det onaturligt och konstigt ut! (Jag själv använder Toni&Guy Boost it Mousse.)
VAX: en mångsidig produkt som kan forma de lite mer "extrema" frisyrerna. Så med enbart ett vax i badrumsskåpet kommer du långt! Mitt tips är att använda vaxet sparsamt när du applicerar det, det är alltid lättare att lägga till än att ta bort. Tar du för mycket riskerar håret att bli mycket "fett" och onaturligt. (Jag själv använder Toni&Guy's Define It wax.)
GELÈ: perfekt för bakåtslickat hår. Applicera i vått hår och forma till önskad frisyr. (Jag själv använder inte gelé, men rekommenderar SACHAJUAN's straight out gel.)
SILKESDROPPAR: Ett måste för dig med långt hår! Smörj in slitna toppar med droppar och håret får genast mer liv. Du kan även fördela sparsamt i längderna för att få lite mer glans och lyster. Men var försiktig så att du inte tar för mycket, då blir håret fett. (Jag själv använder SACHAJUAN's Shine Serum. OFTA!)
TORRSCHAMPO: Personligen skulle jag inte klara mig en dag utan denna fantastiska produkt. Perfekt om du inte hinner tvätta håret, plus att det suger ur det "fettiga" ur håret och ger en känsla av nytvättat hår. Ett måste i bedrummskåpet alltså! (Själv använder jag Lee Stafford's Poker Straight Dry Schampoo. Beroendeframkallande!)
Torrschampo. Lee Stafford's Poker Straight.
Hårspray. Björn Axéns Megafix.
Silkesdroppar. SACHAJUANS Shine Serum.

Mina 3 favoriter som jag absolut inte skulle klara mig utan!
Hoppas att ni fått lite hjälp av mina tips!
KRAM.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0