Hudvård.

Tänkte babbla på lite om hur du kan göra för att ta hand om din hy. Det viktigaste du bör göra är att utgå ifrån den hudtyp som just DU har. Men runt 80% av oss har blandhy så jag håller mig till att prata om den. Bara för att din bästa kompis dagcréme funkar superbra på henne så betyder det inte att du ska ha likadan. Fel produkter skapar obalans i huden!
  • Är du runt 20+ är det bra att komma ihåg att det är nu du lägger grunden för hur din hy kommer vara om 10 år. Sol, vind, alkohol, rökning, lite sömn och dåliga kostvanor skyndar på din huds åldrande. Fokusera på rengöring och återfuktning och glöm för guds skull inte att använda solskyddsfaktor!
  • Eftersom att jag har blandhy så använder jag Clinique's Moisture Surge Extended Thirst Relief som dagcéme. Den är lite dyr, men otroligt dryg så den räcker länge. (Den går även bra att använda som 5-minuters mask om man t.ex. just gjort en ansiktspeeling.)
(Min dagcréme, verkligen att rekommendera då den återfuktar bra. Passar dig som har blandhy!)



Nu vaknade Maja, dags att ta hand om henne. Fortsätter med babblandet lite senare.
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0