Saffransbullar.

Igår eftermiddag blev det bakning för fulla muggar! Jag bjöd in Joanna (& hennes lilla Emma) så att de kunde hålla ett getöga på Maja medan jag bakade bullarna. Självklart fick hon sig en kopp kaffe & en pepparkaka!

Ett problem för mig är att jag inte riktigt har tålamodet att stå och baka ut en hel deg, så jag kämpade mig igenom de sista bullarna. Ungefär halvvägs i bakningen så kände jag att jag ville slänga degen, men det får man ju inte. Haha. Nämen jag är livrädd att bullarna ska bli torra så jag tar alltid för lite mjöl och då blir det ju himla kletigt när man bakar ut degen. I alla fall, resultatet blev såhär:


Saffransbullar med vaniljfyllning.



Några lussekatter blev det också. Eller 'kusar' för den som vill vara mer gammaldags.


KRAM PÅ ER.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0