Snart börjar det igen.

Vart tog den här sommaren vägen?! Känns som att dagarna har susat förbi i en väldans fart! Helt plötsligt är det dags att beställa ny litteratur till mitt sista år som student och schemalägga dagarna under höstterminen som Maja behöver barnvakt. Sjukt vad tiden går! Men jag längtar ändå på något vis tills terminen börjar så att jag kan få beta av det sista som är kvar och förhoppningsvis skaffa ett ordentligt jobb osv, osv.

Idag börjar resan, måste in till universitetet och anmäla mig till en tenta som jag inte klarade förra terminen. Börjar plugga redan nu så jag vet att jag klarar den och kan slappna av sen. Onödigt att ligga efter redan innan skolan börjar. Tänkte också inhandla lite skrivmaterial; pennor, pärmar, skrivhäften osv. (Självklart allting ROSA!)


Lillgumman sover för tillfället och jag tänkte passa på att plocka undan lite här hemma. NI ska få se vad fint jag gjort det här hemma i sommar också, stormtrivs med mitt rosa/vita/lantliga-men ändå moderna hem! I love.

Maja har börjat ta egna steg nu också, hon hoppade visst över det där med att krypa.. Tokfia! Hon är jätteduktig när hon går och står på egen hand, men hon vill helst att man håller henne i handen för släpper man så börjar hon nästan att gråta. Det är väl en osäkerhet det där, men hon har börjat klara av det själv om hon får hålla i t.ex. dockan eller ett par nycklar osv. Tänk vad gulligt det vore om hon började gå lagom till sin 1-års dag! Tänkte faktiskt att hon skulle få ett par lära-gå-skor som kanske är lite stabilare än hennes sandaler som hon har just nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0